Nasi specjaliści

dr n. hum. Aleksandra Lorenc-Steinmec 

Psycholog kliniczny, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, II stopień specjalizacji w zakresie pomocy psychologicznej, nauczyciel dyplomowany, wieloletni terapeuta Krakowskiego Ośrodka Terapii, współtwórczyni ruchu psychoterapeutycznego w resorcie oświaty, wykładowca z wieloletnim doświadczeniem, inicjatorka idei grup konsultacyjno-szkoleniowych dla pracowników oświaty; prowadzi takie grupy od wielu lat. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, realizator programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz „Warsztatów dla Rodziców dzieci z ADHD i trudnymi zachowaniami”. Wykładowca NODN Mensana, autorka licznych publikacji fachowych. Współzałożycielka Ośrodka Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA Sp. z o.o.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna osób dorosłych i starszej młodzieży; zaburzenia emocjonalne, interwencja kryzysowa, kryzysy rodzinne i małżeńskie, trudności w relacjach interpersonalnych, zaburzenia samooceny, poczucie zagubienia w problemach codzienności, trudności w sferze decyzyjności, problemy żałoby po stracie.

mgr Katarzyna Kucharska

Psycholog, psychoterapeuta (Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego Nr 454). Absolwentka UJ, ukończyła czteroletnie szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, akredytowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB) oraz szereg kursów doskonalących z tematyki związanej z psychoterapią poznawczo-behawioralną i Terapią Schematu oraz Dialogiem Motywującym. Doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkole, ośrodku leczenia uzależnień, ośrodku rehabilitacji medycznej. Współzałożycielka Ośrodka Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA Sp. z o.o. Wykładowca NODN Mensana oraz m.in. szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej CTS Tercognitiva. Od 2008r współpracuje z Domami dla Dzieci Towarzystwa „Nasz Dom”. Prowadzi grupy wsparcia dla pedagogów i wychowawców. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna dorośli i starsza młodzież, zaburzenia okresu dojrzewania, zaburzenia zachowania, zaburzenia lękowe, depresyjne, zaburzenia osobowości (Terapia Schematu), problemy w relacjach interpersonalnych. Psychologia zdrowia - praca z osobami zdrowymi wspomagająca rozwój osobowości, zapobieganie skutkom stresu przewlekłego.

mgr Joanna Tomoń

Psycholog, absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim, na ostatnim roku szkolenia w psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Doświadczenia zawodowe zdobywała pracując m.in. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmowała się diagnozą i wsparciem psychologicznym dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Przez kilka lat pracowała na stanowisku psychologa w Małopolskim Centrum Rehabilitacji Dzieci, gdzie do jej głównych obowiązków należało  wsparcie oraz terapia dzieci i rodziców w kontekście ich szeroko rozumianej niepełnosprawności. Od kilku lat łączy pracę w OTPB Mensana  z funkcją terapeuty w Krakowskim Ośrodku Terapii. Począwszy od 2004 roku, rozwija swoje główne zainteresowania zawodowe, które odnoszą się do możliwości zastosowania Terapii Poznawczo-Behawioralnej w leczeniu dzieci, młodszych nastolatków oraz ich rodziców. Realizatorka programu „Warsztatów dla Rodziców dzieci z ADHD i trudnymi zachowaniami”. Wykładowca NODN Mensana.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna dzieci, młodszych nastolatków i rodzin, konsultacje wychowawcze dla rodziców; zaburzenia lękowe (m.in. lęk społeczny, lęk separacyjny, mutyzm wybiórczy, fobie proste), ADHD i zaburzenia zachowania, zespół natręctw, tików i  innych.

 

mgr Alicja Zaremba

Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła studia podyplomowe z psychologii wychowawczej (UJ). Posiada stopień nauczyciela dyplomowanego i I stopień specjalizacji w zakresie pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży. Posiada doświadczenie w pracy psychologa w poradni psychologiczno – pedagogicznej, jest wieloletnim terapeutą Krakowskiego Ośrodka Terapii w Zespole Terapii Dzieci i Rodziców. Jest też realizatorką programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” (rekomendacja ORE) oraz „Warsztatów dla rodziców dzieci z ADHD i trudnymi zachowaniami”. Współprowadzi grupy konsultacyjno –szkoleniowe dla profesjonalistów (psychologów, pedagogów, nauczycieli) – tzw. „Grupy wsparcia”. W ramach Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli MENSANA prowadzi szkolenia dla pracowników oświaty, psychologów i terapeutów. Współzałożycielka Ośrodka Terapii Poznawczo-Behawioralnej MENSANA Sp. z o.o.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna dzieci i młodzieży, psychoedukacja i wsparcie psychologiczne dla rodziców i wychowawców; zaburzenia emocjonalne, adaptacyjne, ADHD, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, zespół Aspergera, problemy wychowawcze.

 

mgr Beata Ninard

Psycholog, psychoterapeuta. Ukończyła całościowe szkolenie w Klinice Psychiatrii CM UJ w Krakowie, atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty. Ukończyła studia podyplomowe Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży, szkolenia Polskiego Instytutu Ericksonowskiego i Instytutu Psychoterapii Krótkoterminowej, kurs w zakresie Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej dziecka w 1, 2 i 3 roku życia oraz Dziecięcej Skali Rozwojowej (DSR). Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi na różnych poziomach wieku i rozwoju oraz z ich rodzinami. W swoim podejściu terapeutycznym integruje różne metody, w zależności od indywidualnych potrzeb Pacjentów: behawioralno-poznawcze, systemowe, psychodynamiczne. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

Specjalizacja w leczeniu: psychoterapia indywidualna dzieci i młodzieży, interwencja kryzysowa oraz psychoterapia dzieci z włączaniem systemu rodzinnego. Zainteresowania zawodowe koncentruje przede wszystkim wokół zaburzeń lękowych, m.in. zaburzeń więzi, objawów somatyzacyjnych i mutyzmu wybiorczego.
 

mgr Danuta Siewiorek

Psycholog, terapeuta, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista I stopnia w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i młodzieży, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym, pracuje w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wieliczce. Rekomendowana przez ORE realizatorka programu „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, w realizacji którego współpracowała m.in. z Dominikańskim Ośrodkiem Wpierania Rodziny i fundacją Szkoła Dialogu.

Specjalizacja w leczeniu: psychoterapia dzieci, młodzieży, konsultacje dla rodziców; problematyka trudności wychowawczych, zaburzenia emocjonalne, niepowodzenia szkolne, nadpobudliwość, nieśmiałość, moczenie nocne, terapia dysleksji ze szczególnym uwzględnieniem treningu czytania, terapia relacji w rodzinie, wspieranie rodziców w procesie wychowawczym.
 
 

mgr Anna Kowalska

Psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, psychoterapeuta. Absolwentka UJ, ukończyła całościowe czteroletnie szkolenie z psychoterapii systemowej rodziny w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Pracuje w przedszkolu specjalnym, współpracuje ze szkołami oraz z GOPS w Michałowicach, gdzie prowadzi psychoterapię indywidualną oraz poradnictwo psychologiczne dla osób dotkniętych przemocą domową i różnymi kryzysami osobistymi. Realizatorka warsztatów dla rodziców i nauczycieli w oparciu o program „Szkoły dla rodziców i wychowawców”. Ukończyła liczne szkolenia i kursy doskonalące z zakresu terapii i wspomagania prawidłowego rozwoju dzieci oraz psychoterapii dziecka i rodziny. Pracę swą poddaje regularnej superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Psychiatrycznego, stale rozwija się zawodowo poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach  i konferencjach.   

Specjalizacja w leczeniu: psychoterapia dzieci, młodzieży, dorosłych,  systemowa terapia rodzin.

mgr Iwona Łukasik

Psycholog – defektolog, absolwentka UJ, studia podyplomowe z psychologii wychowawczej (UJ), członek PTP. Nauczyciel mianowany z długoletnim doświadczeniem w pracy diagnostyczno – terapeutycznej z młodzieżą w PPP i szkole. Od około 20 lat udziela pomocy psychologicznej, często mającej charakter interwencji kryzysowej. Przez kilkanaście lat pracowała jako psycholog – orzecznik w Wojewódzkim Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Krakowie. Doskonali umiejętności uczestnicząc w konferencjach i szkoleniach z zakresu zaburzeń pamięci świeżej, zmian neurodegeneracyjnych CUN i diagnozy neuropsychologicznej osób dorosłych, także w wieku senioralnym.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna zaburzeń poznawczych, emocjonalnych i adaptacyjnych wieku dojrzewania i osób dorosłych, zaburzeń emocjonalnych w przebiegu schorzeń somatycznych, interwencja kryzysowa, psychoedukacja i pomoc psychologiczna dla rodziców, wychowawców, opiekunów seniorów.

Wykonuje badania psychologiczne dla potrzeb lekarzy neurologów i psychiatrów oraz dla potrzeb zespołów orzekających.

mgr Helena Koziec

Psycholog, w trakcie szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczej i behawioralnej rekomendowanego przez PTTPB. Absolwentka psychologii stosowanej i biologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie zdobywała pracując z młodzieżą i dorosłymi - z zaburzeniami psychicznymi, chorobami somatycznymi i neurologicznymi, a także osobami uzależnionymi, w Polsce i zagranicą. Prowadzi warsztaty i szkolenia m.in. dla młodzieży, rodziców, nauczycieli i kadry medycznej. Odbyła szkolenia z zakresu Racjonalnej Terapii Zachowania, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i przeciwdziałania przemocy.
Obecnie pracuje w Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym Szpitala Klinicznego im. dr. J. Babińskiego w Krakowie i Poradni Zdrowia Psychicznego Kraków-Krowodrza.
Prowadzi terapię i konsultacje również w języku angielskim i hiszpańskim. 

Specjalizacja w leczeniu: psychoterapia młodzieży i dorosłych, zaburzenia lękowe, afektywne, psychosomatyczne, obsesyjno-kompulsyjne, adaptacyjne, profilaktyka zaburzeń psychicznych i uzależnień


mgr Alicja Widera

Psycholog w I Klinice Chirurgii Ogólnej Onkologicznej i Gastroenterologicznej CM UJ w Krakowie. Specjalista psycholog kliniczny, II stopień specjalizacji w zakresie psychologii chorego somatycznie. Od 2005 roku członek Komisji Bioetycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Terapeuta i trener Racjonalnej Terapii Zachowania; terapeuta i superwizor programu psychoonkologicznego według metody C. Simontona; trener Krajowej Szkoły Psychoonkologii, terapeuta Dialogu Motywującego; ukończyła czteroletnie szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, akredytowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB). Pracuje w podejściu poznawczo-behawioralnym, w duchu Dialogu Motywującego.

Specjalizacja w leczeniu: terapia indywidualna osób dorosłych, zaburzenia z zakresu psychosomatyki, psychofizjologii, psychologii zdrowia, psychoonkologii, zaburzenia lękowe, depresyjne, problemy związane z sytuacjami kryzysowymi i przeciążeniami wynikającymi ze stresu przewlekłego, problemy w relacjach interpersonalnych, trudnościami w podejmowaniu decyzji.


Iwona Tarnowska

Psycholog, psychoterapeuta. Absolwentka psychologii UJ, ukończyła całościowe szkolenie z psychoterapii oraz szkolenie z systemowej terapii rodzin w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. Pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie, gdzie prowadzi terapię rodzin, konsultacje indywidualne dla rodziców, diagnozę dzieci. Realizatorka programu „Szkoły dla rodziców i wychowawców”. Posiada doświadczenie w pracy dziećmi z niepełnosprawnością i ich rodzicami. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, od wielu lat współpracuje z Pracownią Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, stale rozwija się zawodowo poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach  i konferencjach.

Specjalizacja w leczeniu: systemowa terapia rodzin, terapia par, psychoterapia dorosłych i młodzieży, konsultacje dla rodziców, diagnoza dzieci.
UP