Terapia samookaleczeń i zaniżonej samooceny u młodzieży
20-godzinny warsztat
Termin szkolenia:
19-20.11.2022r.
Miejsce szkolenia:
siedziba OTPB MENSANA ul. Długa 64/6, Kraków - szkolenie jest zaplanowane w formie stacjonarnej, w zależności od bieżącej sytuacji epidemicznej, najpóźniej na dwa tygodnie przed jego terminem poinformujemy o ostatecznej jego formie
Odbiorcy szkolenia:
Psycholodzy, psychiatrzy, terapeuci, pedagodzy, nauczyciele oraz studenci ostatnich lat powyższych kierunków.
Cele szkolenia:
Przedstawienie rodzajów, form i funkcji samouszkodzeń oraz powiązania z próbami samobójczymi,
Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania interwencji terapeutycznych wobec nastolatka w sytuacji ujawnienia zachowań samouszkadzających,
Nabycie umiejętności pracy z rodzicami nastolatka z samouszkodzeniami
Omówienie postawy terapeuty i form dbania o siebie w pracy z pacjentami z samouszkodzeniami,
Przedstawienie źródeł zaniżonej samooceny,
Nabycie umiejętności stosowania technik poznawczych, doświadczeniowych i behawioralnych w terapii samooceny
Forma prowadzenia zajęć:
Wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych indywidualnie i w grupach.
Korzyści z uczestnictwa:
Dzięki nabytej wiedzy i poznanym umiejętnościom uczestnicy będą:
Koszt:
620zł
O zakwalifikowaniu do szkolenia decyduje przesłanie formularza zgłoszeniowego oraz wniesienie opłaty za kurs.
Uwaga! Brak opłaty jest traktowany jak rezygnacja ze szkolenia!
Samouszkodzenia to objaw wzbudzający wiele emocji. Często wywołuje lęk i poczucie bezradności zarówno u nastolatków, ich rodziców, a także u terapeuty. Charakteryzuje się nacinaniem, przypalaniem, uderzaniem lub inną formą uszkodzenia ciała. Jak każde zachowanie może być komunikatem. Wydaje się, że aby dobrze zaplanować interwencję, trzeba prawidłowo odczytać komunikat i temu właśnie służy to szkolenie.
Z kolei samoocena jest ważnym aspektem terapii osób samookaleczających się, których samoodtrącający stosunek do siebie sprzyja dokonywaniu samouszkodzeń.
Program szkolenia:
- Rodzaje, formy i funkcje samouszkodzeń.
- Związek między samouszkodzeniami a próbami samobójczymi.
- Czynniki ryzyka samouszkodzeń i czynniki chroniące przed nimi.
- Postępowanie w sytuacji ujawnienia zachowań samouszkadzających.
- Samouszkodzenia – model biopsychospołeczny.
- Interwencje terapeutyczne stosowane w zależności od rodzaju i intensywności dokonywania samouszkodzeń.
- Praca z rodzicami pacjenta samuszkadzającego się.
- Postawa terapeuty – „czułe punkty” i dbanie o siebie.
- Samouszkodzenia a zaburzenia współwystępujące.
- Mechanizmy kształtowania się samooceny.
- Techniki poznawcze, doświadczniowe i behawioralne w pracy z samooceną.
Prowadzący:
mgr Helena Krauze - Psycholog, Psychoterapeuta Poznawczo-Behawioralny w trakcie certyfikacji.
Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (dwie specjalności psychologia kliniczna oraz psychologia społeczna). Ukończyła 4-letnie szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej CBT w Warszawie oraz podyplomowe studia Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Specjalizuje się w psychoterapii dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie zaburzeń lękowych (zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, PTSD, napady paniki, zespół lęku uogólnionego, fobia społeczna), zaburzeń nastroju (depresja, CHAD, dystymia), zaburzeń eksternalizacyjnych (ADHD, zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zaburzenia zachowania), zaburzeń ze spektrum autyzmu, nieprawidłowo kształtującej się osobowości i zaburzeń osobowości. Pomaga osobom przeżywającym długotrwały stres, wspiera rodziców dzieci cierpiących na zaburzenia psychiczne wieku rozwojowego lub mającym trudności wychowawcze. Prowadzi diagnozy psychologiczne. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia. Pracuje pod stałą superwizją.
Każdy uczestnik szkolenia dostanie bogaty zestaw materiałów w formie elektronicznej, oraz certyfikat Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jednocześnie potwierdzający udział w 20 godzinach szkolenia w terapii poznawczo – behawioralnej.