TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECNYCH – TUS
1. Czym jest TUS?
TUS to spotkania w grupie rówieśniczej prowadzone przez Trenerów Umiejętności Społecznych, gdzie dzieci w sposób warsztatowy uczą się jak budować satysfakcjonujące relacje z innymi, jakie zachowania są społecznie akceptowalne, a jakie nie, jakich granic nie należy przekraczać. Uczestnicy uczą się odczytywać i nazywać emocje, gesty i mowę ciała. Umiejętności te ćwiczone są podczas zabaw i gier, a przede wszystkim poprzez tworzenie sytuacji społecznych umożliwiających przełamania błędnych schematów i sposobów reagowania i zastąpienia ich reakcjami społecznie akceptowalnymi.
2. Jak przebiega TUS?
Trening TUS rozpoczynamy od indywidualnego spotkania kwalifikacyjnego z dzieckiem i rodzicami, które ma na celu rozpoznanie potrzeb dziecka i skonstruowanie odpowiedniego planu ćwiczeń. Następnie tworzymy grupę dzieci w podobnym wieku (przedział wiekowy maksymalnie dwuletni) i rozpoczynamy spotkania zbiorowe – jest to cykl 10 spotkań trwających po 60 min. Każde spotkanie prowadzi dwóch Trenerów Umiejętności Społecznych, przebiegają w sposób warsztatowy i z uważnością na potrzeby dziecka. Dzieci uczą się prawidłowej komunikacji, informowania o swoich potrzebach i odczuciach, radzenia sobie z trudnymi emocjami, współpracy w realizacji zadań oraz otrzymują informację zwrotną na temat swoich zachowań. Rozwijają również swoją samodzielność, uczą się nawiązywania i utrzymywania relacji oraz budują pozytywny obraz siebie.
1. TUS jest dla dzieci, które:
- przejawiają trudności w kontaktach społecznych,
- mają kłopot z dostosowaniem się do norm i zasad,
- popadają często w konflikty,
- są nieśmiałe, wycofane,
- mają problem w rozpoznawaniu, nazywaniu, regulowaniu emocji,
- ciężko funkcjonują w grupie,
- mają zaburzenia rozwojowe (autyzm, Zespół Aspergera, ADHD)
2. Umiejętności nabyte podczas TUS:
- świadomość siebie, własnych potrzeb i granic
- znajomość swoich mocnych stron
- umiejętność nazywania, wyrażania i regulowania emocji
- trening komunikowania się z innymi, rozwiązywania konfliktów, pracy w grupie
- znajomość zasad i reguł społecznych
- wzmacnianie swojej pewności siebie i budowanie tożsamości
3. Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 10 spotkań po 60 min
- liczba uczestników: 6 – 8 osób w grupie
- wiek uczestników grupy: maksymalna różnica wieku 2 lata
Prowadzący: Agnieszka Zaborowska, Marta Kowalewska
Termin spotkań: czwartki godziny popołudniowe
Koszt:
konsultacja wstępna 120 zł
koszt treningu 180zł/60 minut
Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie i przez formularz kontaktowy.
POZYTYWNA DYSCYPLINA
I. Opis programu
Pozytywna dyscyplina jest metodą wychowawczą, opartą na wzajemnej miłości i szacunku. Dostarcza rodzicom szeregu skutecznych narzędzi wychowawczych, które pomagają dbać o jakość komunikacji w rodzinie, budować dobre relacje, wspierać dzieci w doskonaleniu samodzielności, samodyscypliny, poczucia własnej wartości i pewności siebie. Idea pozytywnej dyscypliny jest rozwijana od ponad 40 lat a jej korzenie sięgają do psychologii indywidualnej Adlera.
Cel zajęć:
W czasie warsztatów Uczestnicy:
- Poznają założenia Pozytywnej Dyscypliny
- Zyskają większe rozumienie swoich dzieci
- Dowiedzą jak wspierać naturalny potencjał dzieci i wychowywać je na mądrych, pewnych siebie, odpowiedzialnych i wrażliwych dorosłych
- Poznają skuteczne techniki wychowawcze i przećwiczą ich używanie w praktyce
Uczestnicy: Program kierowany jest głównie do rodziców dzieci w wieku szkolnym i rodziców młodszych nastolatków
Miejsce: OTPB Mensana w Krakowie
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową w kameralnej grupie
Prowadzący: Katarzyna Stawiarska - psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany edukator pozytywnej dyscypliny dla rodziców, Joanna Tomoń – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany edukator pozytywnej dyscypliny dla rodziców
Terminy spotkań: wybrane piątki zgodnie z harmonogramem godzina 17.30-20.30
Grupa ma charakter zamknięty, udział poprzedzony jest rozmową rekrutacyjną
Zapisy telefoniczne/formularz kontaktowy nr tel. 512-072-762
Koszt: 1560 zł (260 za jedno spotkanie), konsultacja zgłoszeniowa 180 zł
PROGRAM
1. 04.10.2024r. - Pozytywne podejście do wychowania. Integracja grupy.
2. 18.10.2024r. - O co chodzi dzieciom? Przekonania stojące za zachowaniem.
3. 08.11.2024r. - Czym zastąpić karę? Koncentracja na rozwiązaniach
4. 22.11.2024r. - Nauka umiejętności życiowych. Ustalenia, plany, umowy jako narzędzia wspierania samodzielności
5. 06.12.2024r. - Spotkania rodzinne sposób na komunikację w rodzinie i wzmacnianie dzieci.
6. 20.12.2024r. - Indywidualny styl rodzicielstwa. Podsumowanie spotkań.